התגנבות קוורטרבק (Quarterback sneak)

מהו Quarterback Sneak?

מהלך התגנבות קוורטרבק (Quarterback Sneak) הוא מהלך התקפי בו לאחר שהקוורטרבק מקבל את הכדור בתחילת מהלך ההתקפה (Snap), במקום למסור אותו או להעביר אותו אל שחקן אחר, הוא רץ דרך שחקני הקו הראשון או לעיתים אפילו קופץ מעליהם. בזמן שהקוורטרבק מבצע את ההתגנבות, שחקני קו ההתקפה הקדמי לעיתים מבצעים נפילה קדימה כדי לאפשר לקוורטרבק לקפוץ מעליהם, ובכך דוחפים את שחקני קו ההגנה הקדמי של היריב.

מאחר והקוורטרבק נמצא קרוב מאד לקו המגע בעת קבלת הכדור, הוא יכול להשיג בהתגנבות זו מרחק קטן, בדרך כלל יארד אחד או שניים, אך אלו לעיתים יספיקו בכדי להשיג את מטרת המהלך.

מהלך זה הוא בעל ההסתברות הסטטיסטית הגבוהה ביותר להצליח בשעה שנדרש לעבור מרחק קצר ביותר.

מתי מבצעים

מהלך התגנבות קוורטרבק הוא מהלך שמאפשר מעבר של מרחק קצר ביותר בלבד, ולכן משתמשים בו רק כאשר נותר מרחק קטן מאד אותו חייבת הקבוצה לעבור, ומדובר בדאון (Down) השלישי או הרביעי עם יארד או פחות לעבור. המצב הנפוץ ביותר בו מבצעים מהלך זה הוא כאשר קבוצת ההתקפה נמצאת מרחק קצר ביותר מקו השער (שני יארד ומטה).

מהלך התגנבות קוורטרבק הינו מהלך מסוכן יחסית בשל הסכנה לפגיעה בקוורטרבק במהלכו ולפציעה שתנבע מפגיעה זו, ולכן מבצעים אותו רק כאשר הרווח הצפוי ממנו הוא משמעותי, ולא כחלק ממהלך התקפה רגיל.

יתרונות

היתרון הגדול במהלך התגנבות קוורטרבק הוא בכך שלא נדרשות מסירות או העברות כדור מעבר למסירה הראשונית של הכדור במהלך הסנאפ.

יתרון נוסף באסטרטגיה זו הוא שמאחר ותחילת המהלך קרובה מאד אל קו המגע (Line of Scrimmage), אז הסיכוי לאבד במהלכו יארדים הוא קטן.

חסרונות

החסרון העיקרי של מהלך התגנבות קוורטרבק הוא בסיכון שהוא ייפגע במהלך הקפיצה, ומאחר והקוורטרבק הוא השחקן החשוב ביותר בקבוצה, מדובר בסיכון משמעותי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*