בעיטת סקוויב (Squib Kick)

מהו מהלך Squib Kick?

בעיטת סקוויב (Squib Kick) היא בעיטת פתיחה (Kickoff) המבוצעת באופן מכוון במסלול נמוך וקצר, זאת במטרה ליצור פגיעה של הכדור בקרקע וקפיצה בלתי צפויה שלו. בשל צורתו המיוחדת של כדור הפוטבול, קפיצות אלה עשויות להקשות על תפיסת הכדור בידי הקבוצה היריבה.

יתרונות המהלך

היתרון הגדול ביותר של מהלך בעיטת סקוויב הוא שהמהלך אינו עוצר את השעון. כאשר מבוצעת בעיטת סקוויב, היא מחייבת את הקבוצת הקולטת לבצע תפיסה של הכדור ולאחריה ריצת החזרה (Return), כך שהשעון ממשיך לרוץ, ואינו נעצר כמו לדוגמא במקרה בו הכדור נבעט אל מעבר לקו השער (Touchdown).

יתרון משמעותי נוסף לביצוע בעיטת סקוויב הוא שבגלל שהכדור נבעט למרחק קצר, הוא לא יגיע אל השחקן המהיר ביותר של הקבוצה הקולטת, המתמחה בהחזרות כדור, מאחר והוא בדרך כלל ממתינים לכודר בעומק השדה. הכדור יגיע בסופו של דבר דווקא אל השחקנים הגדולים והאיטיים יותר, שהיו אמורים לסייע בחסימות עבור מחזיר הכדור, מה שיקטין את סיכויי הקבוצה הקולטת לבצע החזרה של הכדור עד לטאצ'דאון.

היתרון השלישי של המהלך הוא שהבעיטה הקצרה מאפשרת לשחקני הקבוצה הבועטת להגיע במהירות אל תופס הכדור בזמן שהכדור קופץ על הקרקע, ולעצור אותו עוד לפני שהוא הספיק להתקדם עם הכדור.

מתי יבוצע המהלך

בעיטת סקוויב תבוצע בדרך כלל כאשר נותר זמן קצר עד המחצית או עד סיום המשחק, והקבוצה הבועטת מעוניינת להעביר כמה שיותר זמן, ולהקטין את הסיכוי לקבל טאצ'דאון ברגע האחרון.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*