סייפטי (Safety)

שחקני הגנה המשחקים בעמדת סייפטי (Safety) נערכים בדרך כלל בעורף קו המגע (line of scrimmage), במרחק של 10 עד 15 יארדים ממנו.

בקבוצת הגנה משחקים בדרך כלל שני שחקנים בעמדת סייפטי, והם מהווים את קו ההגנה האחרון בין קבוצת ההתקפה לבין אזור המטרה (End Zone), ולכן הם צריכים להיות שחקנים אמינים היודעים לבצע תיקול (Tackle) היטב.

סייפטי (Safety)
סייפטי (Safety)

תפקידי הסייפטי

התפקיד המרכזי של הסייפטי הוא לנסות למנוע משחקני קבוצת ההתקפה מלקבל מסירה באזור מרכז המגרש. במידה והמסירה מבוצעת אל צדדי המגרש, יכוסו מסירות אלו בדרך כלל על ידי שחקני עמדת הקורנרבק (Cornerback).

ישנם שני סוגי שחקני סייפטי, למרות שלעיתים קרובות התפקידים שלהם חופפים.

סייפטי חופשי (Free Safety)

שחקן בעמדת סייפטי חופשי (Free Safety או FS) מכוון בתשומת הלב שלו בעיקר על משחק המסירות של קבוצת ההתקפה. הוא אמור להישאר מאחור, ולבחון את התפתחות המהלך, ולפעול בהתאם. מסיבה זו, הסייפטי החופשי הוא בדרך כלל קו ההגנה האחרון של קבוצת ההגנה לפני אזור המטרה (End Zone).

סייפטי חזק (Strong Safety)

שחקן בעמדת סייפטי חזק (Stron Safety או SS) מכוון בתשומת הלב שלו יותר אל משחק הריצה (Running Game) של הקבוצה היריבה. הוא יחפש את השחקן המנסה לרוץ ולחדור בין שחקני קו ההגנה הקדמי, ובמידה והוא הצליח, הוא ינסה לעצור אותו מלהתקדם. עם זאת, הוא גם צריך לעזור במצב של מסירה לאזור מרכז השדה, ולכן הוא צריך להיות בעל שילוב של כוח ומהירות.

שחקנים בעמדת סייפטי חזק נוטים להתקרב יותר אל אזור קו המגע מאשר שחקני סייפטי חופשי. מאחר ורכיב הכוח חשוב יותר אצל סייפטי חזק, הוא יהיה בדרך כלל גדול וכוחני יותר מן הסייפטי בחופשי.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*