טייט אנד (Tight End)

עמדת טייט אנד (Tight End או TE) הינה חלק מקבוצת ההתקפה. שחקן המשחק בעמדת טייט אנד יתמקם בדרך כלל באחד מקצוות קו ההתקפה הקדמי (Offensive Line). בהרכב התקפי יכולים להיות בין אפס לבין שלושה שחקנים בתפקיד זה.

בשל הוורסטיליות הרבה של העמדה, משתנים מאד תפקידי השחקן המשחק בעמדה זו מקבוצה לקבוצה בהתאם לאסטרטגיה של המאמן הראשי.

תפקידים במהלך מסירה

שחקנים בעמדת טייט אנד רשאים לתפוס מסירות קדימה (לא כל השחקנים על המגרש רשאים לתפוס מסירות כאלה), ולכן תפקידם המרכזי במהלך המשלב בתוכו מסירה של הכדור לצאת מקו ההגנה ולהוות אופציית מסירה עבור הקוורטרבק. לעיתים קרובות הם לא יכוסו בצורה אישית וצמודה על ידי שחקן הגנה כמו שחקני התקפה אחרים, אלא יישארו פתוחים יחסית, מה שיקל עליהם לקלוט את המסירה.

תפקיד חשוב נוסף של השחקנים בעמדה זו הוא לסייע לקו ההגנה הקדמי בחסימת שחקני ההתקפה המנסים להגיע אל הקוורטרבק כדי להפילו בזמן מהלך מסירה.

תפקידים במהלך ריצה

התפקיד המרכזי של טייט אנד במהלך ריצה הוא סיוע בחסימת שחקני היריב ופתיחת דרך עבור אחד השחקנים המגיעים בריצה מן האזור האחורי של ההתקפה.

דרישות

בשל המיקום המיוחד של עמדת הטייט אנד, העמדה משלבת בין היכולות הנדרשות משחקן הממוקם בקו ההתקפה הקדמי ובין היכולות הנדרשות משחקן בתפקיד וייד רסיבר (Wide Receiver). השחקנים בעמדה זו צריכים להיות חזקים מספיק כדי לסייע בחסימת שחקני ההגנה בעת שאלה מנסים לעצור את שחקני הריצה. מצד שני, שחקנים בעמדה זו רשאים לתפוס מסירות, ולכן הם צריכים להיות בעלי מהירות גבוהה ויכולת תפיסה מצוינת.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*