הטלת מטבע (Coin Toss)

בתחילת כל משחק פוטבול שולחות שתי הקבוצות את הקפטנים שלהן אל קו האמצע (50 יארד) של המגרש, שם השופט מציג בפניהם את מטבע המשחק ומגדיר בפניהם מיהו צד הראש (Head) ומי צד הזנב (Tail) של המטבע. לאחר מכן השופט מבקש מן הקבוצה האורחת לבחור צד, ומטיל את המטבע באוויר.

הקבוצה שזכתה בהטלת המטבע רשאית לבחור אם היא תהיה זו שתבעט את בעיטת הפתיחה בתחילת המשחק, כאשר אז הקבוצה השנייה תהיה זו שתקבל את הכדור ותתחיל את מהלך ההתקפה (Drive) הראשון במשחק, או להיפך.

כאשר קבוצה בוחרת לקבל את הכדור בתחילת המחצית הראשונה, זה אומר שהקבוצה השנייה תהיה זו שתקבל את הכדור בתחילת המחצית השנייה (כלומר, בתחילת הרבע השלישי).

דחייה (Defer)

כאשר הקבוצה שזכתה בהטלת המטבע בוחרת שלא לקבל את הכדור, כלומר לא להיות זו שמבצעת את מהלך ההתקפה הראשון במשחק, נקראת בחירה זו "דחייה" או "לבחור לדחות" (Elect to Defer).

מהי הבחירה הנפוצה ביותר

כיום רוב הקבוצות שזכו בהטלת המטבע בוחרות לדחות את קבלת הכדור אל המחצית השנייה, כלומר להיות אלה שבועטות את בעיטת הפתיחה במחצית הראשונה. הסיבה לכך היא שהמחצית השנייה היא זו שמכריעה את המשחק, והקבוצות מעוניינות להיות עם הכדור כמה שיותר זמן במהלך מחצית זו.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*