דפנסיב טאקל (Defensive Tackle)

עמדת דפנסיב טאקל (Defensive Tackle או DT) נמצאת במרכז קו ההגנה הקדמי על קו המגע (Line of Scrimmage), וממוקמת מול שחקני ההתקפה המשחקים בעמדת גארד (Guard) או בעמדת סנטר (Center). השחקנים בעמדת דפנסיב טאקל הם בדרך כלל החזקים והגדולים מבין שחקני ההגנה.

בהרכב הגנה משחקים בדרך כלל בין שחקן אחד לשניים בעמדה זו. במידה ויש שחקן אחד מרכזי בעמדה הנערך מול עמדת הסנטר, הוא ייקרא לעיתים נוז טאקל (Nose Tackle) מאחר והוא נערך אף אל אף (Nose to Nose) מול הסנטר.

דפנסיב טאקל (Defensive Tackle)
דפנסיב טאקל (Defensive Tackle)

תפקידי הדפנסיב טאקל

תפקידיהם העיקריים של שחקנים בעמדת דפנסיב טאקל הם לנסות לפרוץ דרך קו ההגנה הקדמי של קבוצת ההתקפה בכדי להפריע למהלך מסירה ואף להגיע אל הקוורטרבק בכדי להפיל אותו (Sack), ומצד שני למנוע משחקני התקפה מלנסות לבצע מהלך ריצה ולחדור דרך שורת ההגנה הקדמית (Rush).

הדפנסיב טאקל צריך לקרוא היטב את המהלך של קבוצת ההתקפה בכדי להחליט כיצד לפעול:

  • לזהות כוונת מסירה – במידה והוא מזהה כי בכוונת הקוורטרבק לבצע מסירה, אז תפקידו הוא לנסות לפרוץ דרך קו ההתקפה הקדמי ולהגיע אל הקוורטרבק בכדי למנוע את המסירה או לפחות להפריע לה.
  • לזהות כוונת ריצה – במידה והוא מזהה כי בכוונת הקוורטרבק לבצע העברת כדור אל שחקן שיבצע נסיון ריצה בכדי לחדור דרך קו ההגנה הקדמי, לעצור את השחקן החודר מהר עד כמה שניתן.

עמידת פתיחה

בתחילת מהלך התקפי יעמדו בדרך כלל שחקנים בעמדת דפנסיב טאקל בעמידה בה יד אחת או שתיים מונחות על הקרקע לפני הסנאפ, מה שמוכר בתור עמידת שלוש נקודות (three-point stance) או עמידת ארבע נקודות (four-point stance).

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*