רץ אחורי (Running Back)

הלפבק (Half Back)
הלפבק (Half Back)

שחקן המשחק בעמדת רץ אחורי (Running Back או RB – בעברית ראנינג בק) הינו השחקן העיקרי אליו יועבר הכדור בכדי לבצע מהלך של ריצה עם הכדור. הרץ האחורי מתמקם בשעת תחילת מהלך ההתקפה (Snap) מאחורי הקוורטרבק. במידה ומשחק שחקן בעמדת פולבק, יהיה הרץ האחורי בדרך כלל ממוקם רחוק יותר לאחור.

במקרים רבים נקראה הרץ האחורי בשם האלף בק (Half Back או HB) או בשם טייל בק (Tail Back או TB).

תפקידים

לשחקן בעמדת ראנינג באק יש בדרך כלל כמה תפקידים:

  • ריצה עם הכדור (Rush) – כאשר מבוצע מהלך ריצה בו הכדור מועבר מן הקוורטרבק אל הרץ האחורי, והוא רץ עם הכדור היישר אל תוך שורת ההגנה או מסביב לה.
  • חסימה בזמן מהלך ריצה (Block) – כאשר מבוצע מהלך ריצה בו שחקן בעמדת פולבק (Fullback) רץ עם הכדור, ינסה הרץ האחורי לסייע ולחסום את שחקני ההגנה מלהתקרב אליו ולהפילו.
  • תפיסת כדור במהלך מסירה (Pass) – כאשר מבוצע מהלך מסירה בו הרץ האחורי רץ אל תוך שטחה של קבוצת ההגנה, והקוורטרבק מוסר את הכדור אליו.

מאפיינים

קיימים שני סוגים מרכזיים של שחקנים המשחקים בעמדת רץ אחורי:

  • שחקנים זריזים – שחקנים קטנים יחסית (בגובה 168 עד 178ס"מ) המצטיינים ביכולת תמרון גבוהה ובמהירות. יכולות אלה מאפשות לו להתחמק בין שחקני ההגנה של הקבוצה היריבה.
  • שחקנים כוחניים – שחקנים בעלי משקל וגובה משמעותיים יותר המאפשרים להם לעבור בכוח את שחקני ההגנה של היריב גם אם אלה הגיעו אליהם. שחקן כזה יקבל לעיתים קרובות את השם פאוורבק (Power Back).

עמדת טיילבק (Tailback)

כאשר רץ אחורי רץ עם הכדור, ומלפניו רץ שחקן נוסף בכדי לפנות לו את הדרך (בדרך כלל שחקן בתפקיד פולבק), מכונה העמדה שלו עמדת טיילבק (Tailback).

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*