סוויפ (Sweep)

מהלך סוויפ (Sweep) הוא מהלך התקפי בו ראנינג בק (Running Back) מקבל את הכדור מן הקוורטרבק, ומתחיל לרוץ במקביל לקו המגע אל כיוון אחד מגבולות המגרש. במקביל, קו ההגנה הקדמי כולו נע באותו הכיוון תוך כדי חסימת שחקני ההגנה. הפולבק מתחיל גם הוא לרוץ בקו מקביל לקו ההתקפה הקדמי, מקיף אותו וחוסם כל שחקן שמגיע מהכיוון.

מאחר והראנינג בק מהיר, הוא עובר במהירות את קו ההגנה, ואז הוא פונה ומתחיל לרוץ אל תוך שטח הקבוצה היריבה, כאשר הפולבק שרץ לפניו אמור לסייע ולחסום עבורו שחקני הגנה שינסו לעצור אותו.

מהלך סוויפ (Sweep)
מהלך סוויפ (Sweep)

ג'ט סוויפ (Jet Sweep)

גירסה פופולארית מאד של מהלך הסוויפ הוא גירסת ג'ט סוויפ (Jet Sweep) המוכרת גם בשמות פליי סוויפ (Fly Sweep) או פלאנקר סוויפ (Flanker Sweep). בגירסה זו מי שמבצע את הריצה המקבילה לקו המגע הוא שחקן בתפקי וויד רסיבר (Wide Receiver) הממוקם בתחילת המהלך בצד אחד של ההתקפה, אך מתחיל לרוץ בתחילת המהלך אל הצד השני.

בגירסה זו של המהלך לעיתים הריצה לא תהיה מקבילה לו המגע, אל בקשת עמוקה מאחורי כל קו ההתקפה.

ווריאציה על הג'ט סוויפ היא מצב בו הקוורטרבק מקבל את הכדור בעמדת שוטגן, ומעביר את הכדור לוייד רסיבר העובר לפניו. היתרון הגדול של ווריאציה זו היא שבמצב זה מדובר במסירה קדימה (Forward Pass), ולכן אם הכדור נופל במהלך המסירה, היא נחשבת כמסירה שלא הושלמה (Incomplete Pass) ולא כאיבד כדור (Fumble).

קוורטרבק סוויפ

גירסה מעט שונה של הסוויפ היא כאשר מי שמבצע את הריצה עם הכדור הוא הקוורטרבק מיד לאחר קבלת הכדור בסנאפ. קוורטרבק סוויפ מתאים במיוחד כאשר לקבוצה יש קוורטרבק חזק ומהיר.

במלך זה נחסכת מסירה, מה שמקטין את הסיכון במהלך. עם זאת, מטבע הדברים המהלך מכניס את הקוורטרבק לסיכון של פגיעה, ולכן השימוש בו אינו נפוץ מאד. כדי להקטין את הסיכון, ניתן למקם את הראנינג בק במקום הקוורטרבק (תצורת ווילדקט) לצורך המהלך.

Be the first to comment

Leave a Reply

כתובת האימייל שלך לא תפורסם


*